سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاوره تحصیلی

آموزش و پرورش یک تغییر طبیعی و پایدار در استدلال و توانایی فرد در دستیابی به هدف مورد نظر ایجاد می کند. این امر به ما کمک می کند تا ملاحظات و افکار خودمان را مورد بررسی قرار دهیم و آمادگی آن را برای بیان در اشکال مختلف فراهم کنیم. اما آیا همه محصلان از شیوه های درست درس خوندن اطلاع دارند؟ باید گفت جواب این سؤال خیر است زیرا هر فرد بنا به خصوصیات اخلاقی و شرایط و محیطی که در آن به تحصیل می پردازد می تواند شیوه های عملکردی متفاوتی داشته باشد که اورا از تحصیل خسته یا دلزده کند. اما با مشاوره تلفنی کنکور آرموو در هر کجای این دنیا باشید می تواند تنها با یک تماس با مشاوران برتر تماس بگیرید تا با برنامه ریزی دقیق و راه حل های درستی که آن ها به شما ارائه می دهند روند تحصیلی تان را موفقیت پشت سر بگذارید. آموزش اصلی ترین چیزی است که ما را ترغیب می کند تا بین حق و اشتباه تمایز قایل شویم زیرا در صورت عدم آموزش، ما نمی توانیم آنچه را لازم داریم انجام دهیم و یا نمی توانیم به هدف خود برسیم.


انواع مختلف آموزش در دوره تحصیل

آموزش فراتر از چیزی است که در چهار دیوار کلاس اتفاق می افتد. کودک براساس این عوامل، از تجربیات خود در خارج از مدرسه و نیز از افراد درون مدرسه ، آموزش می گیرد. سه نوع اصلی آموزش وجود دارد، یعنی رسمی، غیر رسمی و غیر رسمی. در مورد هر یک از این انواع بحث شده است.

 

1)آموزش رسمی: آموزش رسمی یا یادگیری رسمی معمولاً در محل مدرسه انجام می شود ، جایی که فرد ممکن است مهارت های پایه ، دانشگاهی یا تجارت را بیاموزد. کودکان کوچک اغلب در مهد کودک یا مهدکودک شرکت می کنند اما اغلب آموزش رسمی در دبستان آغاز می شود و با دوره متوسطه ادامه می یابد.

تحصیلات بعد از دوره متوسطه (یا آموزش عالی) معمولاً در دانشگاه است که مدرک دانشگاهی را دریافت کند. این امر با یک مرحله خاص همراه است و تحت مجموعه خاصی از قوانین و مقررات ارائه می شود. آموزش رسمی توسط معلمان واجد شرایطی ارائه می شود که قرار است آنها در هنر آموزش کارآمد باشند. همچنین نظم و انضباط سختگیرانه ای را مشاهده می کند. دانش آموز و معلم هر دو از حقایق آگاه هستند و خود را درگیر روند آموزش می کنند.

 

نمونه هایی از آموزش رسمی:

·        یادگیری در یک کلاس

·       درجه بندی / صدور گواهینامه مدرسه، مدرک دانشگاهی و دانشگاه

·       برنامه ریزی آموزش موضوعات مختلف با برنامه درسی مناسب که با حضور در موسسه به دست آمده است

 

ویژگی های آموزش رسمی:

·       آموزش رسمی بصورت سلسله مراتبی ساختار یافته است

·       برنامه ریزی شده است

·       هزینه های برنامه ریزی شده به طور منظم پرداخت می شود

·       این سیستم دارای درجه بندی زمانی است

·       دارای برنامه درسی و موضوع محور است. برنامه درسی باید در یک بازه زمانی خاص تحت پوشش قرار گیرد

 

مزایای آموزش رسمی:

·       یک الگوی آموزشی سازمان یافته و به روز مطالب درسی

·       دانش آموزان از معلمان آموزش دیده و حرفه ای کسب دانش می کنند

·       فرایند یادگیری ساختاریافته و منظم

·       ارزیابی های میانی و نهایی برای پیشبرد دانش آموزان به مرحله یادگیری بعدی تضمین شده است

·       دارای گواهی پایان دوره رسمی از طرف یک سازمان دولتی هستند

 

2)آموزش غیررسمی

آموزش غیررسمی ممکن است والدینی باشد که به کودک می آموزد چگونه یک وعده غذایی را بخورد یا دوچرخه سوار کند و یا در شرایط همه گیری کرونا این والدین هستند نقش اساسی در روند آموزش دارند و باید شرایط مناسب را برای فرزند خود مهیا کنند تا بتواند به موفقیت تحصیلی برسند. افراد همچنین می توانند با خواندن کتابهای زیادی از کتابخانه یا وب سایتهای آموزشی، یک آموزش غیررسمی کسب کنند. آموزش غیررسمی وقتی است که در مدرسه تحصیل نمی کنید و از روش یادگیری خاصی استفاده نمی کنید. در این نوع آموزش، تلاشهای آگاهانه دخیل نیستند. این نه از پیش برنامه ریزی شده و نه عمدی است. برخلاف آموزش رسمی، آموزش غیررسمی توسط مؤسساتی مانند مدرسه یا دانشکده منتقل نمی شود. آموزش غیررسمی طبق هر برنامه زمانی مشخص داده نمی شود. هیچ برنامه درسی تعیین شده لازم نیست. آموزش غیررسمی شامل تجربیات و در واقع زندگی در خانواده یا جامعه است.

 

نمونه هایی از آموزش غیررسمی

·       برخی از اصول اولیه مانند شخصیت های عددی را به کودک آموزش دهید

·       آموزش زبان

·       انواع  یادگیری خودجوش

ویژگی های آموزش غیررسمی

·       هیچ برنامه درسی مشخصی ندارد

·       از پیش برنامه ریزی نشده است و جدول زمانی ندارد.

·       هیچ هزینه ای لازم نیست زیرا ما با تجربه روزانه و با یادگیری چیزهای جدید آموزش غیررسمی می گیریم.

·       این یک فرآیند مادام العمر به روش طبیعی است.

·       گواهینامه ها / مدرک ها درگیر نیستند و کسی استرس برای یادگیری چیزهای جدید ندارد.

·       می توانید از هر منبعی مانند رسانه، تجربیات زندگی، دوستان، خانواده و غیره استفاده کنید.

 

مزایای آموزش غیررسمی

·       به طور طبیعی فرآیند یادگیری همانطور که می توانید در هر مکانی و هر زمان از تجربه روزانه خود بیاموزید.

·       این شامل فعالیت هایی مانند تحقیقات فردی و شخصی در مورد موضوع مورد علاقه خود با استفاده از کتاب، کتابخانه، رسانه های اجتماعی، اینترنت یا کمک گرفتن از مربیان غیررسمی است.

·       مدت زمان مشخصی نیاز ندارد

·       فرایند یادگیری کم هزینه تر و با صرفه تر است

·       نیازی به استخدام متخصصان نیست زیرا بیشتر متخصصان ممکن است مایل باشند دانش خود را از طریق رسانه های اجتماعی و اینترنت به اشتراک بگذارند.

·       از زبان آموزان می توان اطلاعات لازم را از کتاب، تلویزیون، رادیو یا گفتگو با دوستان / اعضای خانواده خود برداشت کرد.

 

مضرات آموزش غیررسمی

·       اطلاعات به دست آمده از طریق اینترنت، رسانه های اجتماعی، تلویزیون، رادیو یا مکالمه با دوستان / اعضای خانواده ممکن است منجر به ایجاد اطلاعات ناشناخته و یا غیر معتبر می شود.

·       تکنیک های استفاده شده ممکن است مناسب نباشد.

·       نتایج غیرقابل پیش بینی که صرفاً اتلاف وقت است.

·       عدم اعتماد به نفس در یادگیرنده.

·       عدم وجود نظم، نگرش و عادت های خوب.

 

مشاوره تحصیلی در مسیر کسب علم و دانش کنار شماست تا بتوانید از پس مشکلات آموزشی تان بر بیایید و زمان تان با مسیر های انحرافی و فرعی هدر نشود. با استفاده از مشاوره تحصیلی تلفنی می توانید با کمترین هزینه ها و اتلاف انرژی مسیر یادگیری را برای خود هموار کنید.