سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاوره روانشناسی چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

بسیاری از ما نمی‌دانیم مشاوره روانشناسی چیست؟ و برای چه مواردی کارایی دارد، در حالی که دغدغه ها در طول زندگی روزمره انسان ها به شدت و سرعت رو به افزایش هستند تحولات زندگی مدرن دغدغه های افراد را از جنس دیگری رقم می زند، برای رفع فشارهای حاصل از زندگی نیازمند به کار گیری شیوه های نوین درمانی هستیم .

چه مشکلاتی در مشاوره های روانشناسی عنوان می شود؟

دغدغه های روان شناختی مشکلات فردی و بین فردی در زمره مهم ترین مسائلی است که در مشاوره روانشناسی فردی عنوان می گردد، اغلب ما از بدو تولد با آسیب های خواسته و ناخواسته ای مواجه می شویم که به صورت مستقیم در رشد تاثیر گذار بوده و بر رفتارها و تفکرات ما سایه انداخته و در نهایت ما را با انواع اختلالات روانی از قبیل ترس، هراس، اضطراب، خشم، افسردگی و .... مواجه می نماید . نباید از تاثیر مستقیمی که تجربیات کودکی بر زندگی ما دارد غافل بود .

در روند مشاوره تلفنی روانشناسی نگرانی‌ها و دغدغه‌های روانی افراد که می تواند در روند زندگی اجتماعی و اقتصادی آنها تاثیرگذار باشد ریشه یابی می گردد، به عنوان مثال، فردی که ازدواج کرده چنانچه با همسرش مشکلی داشته باشد به طور اجتناب ناپذیری دغدغه های فروانی در روح و روان او شکل می‌گیرد در ابتدا مشاوره فردی به کمک این فرد می آید تا در وهله اول شناسایی کند که چه موضوعی در رود رشد این فرد تا بزرگسالی زمینه ساز مشکلات او با همسرش گردیده در وهله بعدی روابط زوجین مورد بررسی قرار میگیرد، زیرا بسیاری از زوجین نیاز به آموزش هایی برای زندگی مشترک دارند پس در این مرحله به مشاوره ازدواج این افراد می رسیم اگر در جریان زندگی مرد و زن فرزندی هم وجود داشته باشد که در این مرحله مشاوره کودک پا به عرصه روابط خانوادگی آنها می گذارد تا در نهایت تمامی اینها دست به دست هم داده و زندگی و خانواده را به عنوان اولین ومهم ترین نهاد در هر جامعه ای استوار سازد .

با این توضیح مختصر می توان به خوبی دریافت هر مشکلی در روان و روابط فرد در زمره مواردی است که علم روانشناسی به آن می پردازد، پر واضح است برای داشتن جامعه ی موفق باید در وهله اول خانواده هایی موفق و در نخستین و مهم ترین پارامتر کودکان آن جامعه را به خوبی تربیت کرد، این بزرگترین سرمایه ای است که هر جامعه ای می تواند داشته باشد کودکانی که از هر جهت به خوبی رشد یافته اند و می توانند در تمامی مراحل زندگی خود به رغم مشکلاتی چون وابستگی، مشکل در تصمیم گیری ، بی هدفی، افسردگی، رخوت و تنبلی برای جامعه مفید و مثمر ثمر باشند .

مشاوره روانشناسی

 

ویژگی مشاوره خوب چیست؟

یک مشاور شخصی است که دارای تخصص و حرفه در زمینه روان شناسی است، او می تواند کمک موثری برای مردم باشد و با ارائه راهنمایی به افراد در رفع دغدغه های مختلف آنها کمک نماید، مشاوران به دسته های گوناگونی تقسیم می شوند آرموو گروه های مشاوره روانشناسی آرموو هم از این قاعده مستثنی نبوده و ارائه دهنده خدمات مشاوره ای در زمینه های مشاوره کودک و نوجوان، مشاوره روابط زناشوئی، مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره تربیتی، مشاوره افسردگی، مشاوره فردی، مشاوره روانشناسی تحصیلی، مشاوره اعتیاد و مشاوره وسواس هستند .

ویژگی مشاوره خوب آن است که با سنجش شرایطتتان راه حل هایی برای برون رفت از بحران ارائه داده، به شما کمک نماید تا بتوانید خود را بشناسید و با اشراف بر نقاط ضعف و قدرتتان هماهنگونه که هستید خود را پذیرا شوید؛ شاید در یک کلام بتوان اینگونه گفت که در مشاوره های روانشناسی شما می توانید به صلح درونی و آرامش دست یابید و در سایه این داشته ها زندگی خود را به اداره نمایند .

ضرورت مشاوره با روانشناس چیست؟

اگر شما هم در جنبه هایی از زندگی خود مشکلی دارید یا احساسات متلاطم و ناخوشایندی را تجربه می کنید، می توانید از خدمات مشاوره تلفنی آرموو استفاده کرده و با استفاده ازاین روش غیر حضوری با مشاور خود تماس بگیرید و دغدغه های خود را از بین ببرید.

فرقی نمی کند چند ساله هستید و در چه مرحله ای از زندگیتان قرار دارید، نوجوانان و جوانان می توانند در صورت انتخاب همسر یا دغدغه های تحصیلی از خدمات مختص به خودشان بهره مند گردند یا کسانی که تجربیات آنها به نوعی باعث آسیب روحی و روانی آنها شده برای درمان نیاز به خدمات مشاوره ای دارند تا پیش از آنکه مشکلی پیش آمد پیشگیری نموده زیرا شعار اصلی در این حرفه پیشگیری است و درمان در وهله بعدی قرار دارد. بنابراین بسیار ضروری است که:

·        قبل از ازدواج برای انتخابی صحیح مشورت کنیم.

·        پیش از تصمیم به بچه دار شدن با کمک مشاور شرایط را خوب ارزیابی کنیم و مهارت های لازم را بیاموزیم .

·        قبل از انتخاب رشته بدانیم که استعداد و علاقه ما در چه زمینه ای تا یک عمر افسوس تصمیمی اشتباه را نگیریم.

·        بسیار مهم است خودمان را به خوبی بشناسیم تا قبل از اینکه در دام افسردگی، پوچی و بحران بی هویتی بی‌افتیم از نقاط قوت خود و زندگیمان اطلاع یابیم و با کمک تکنیک‌های روانشناسی خود را در برابر آسیب‌های گوناگون تجهیز نمائیم .

·        کسب مهارت های شغلی هم امری حیاتی است تا بتوانیم رشد کنیم و دائما در یک جایگاه و یک شغل درجا نزنیم و به درآمد مطلوبمان دست یابیم .

·        مهارت فرزند پروی هم در این مشاوره ها رقم خورده و کمک می کند تا با تربیت صحیح آینده و سلامت روان کودکمان را تضمین کنیم و از آسیب های ناخواسته ای که ممکن است به واسطه عدم آگاهی به فرزندانمان بزنم، پیشگیری نمائیم .

 

در مشاوره های آرموو با در نظر گرفتن مجموعی از شرایط بهترین راه را در ارائه این خدمات در سریع ترین و به راحت ترین شیوه ممکن یعنی از طریق تلفن دیدیم و با همکاری مشاورانی حاذق در تمامی زمینه ها بر آنیم هر روز بر رضایت شما بیافزائیم .

منبع: " مشاوره روانشناسی چیست و چرا به آن نیاز داریم؟  "